Szkoła Podstawowa

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. eTwinning

eTwinning

 

Projekty:

 

PROJEKT 4 PORY ROKU

 

Czas trwania projektu: 21XII 2018-21 XII 2019

 

Udział w projekcie: Grupy przedszkolne 3-6 lat

 

Cele projektu:

 

- Budzenie zainteresowań dzieci otaczającą przyrodą

 

- Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata roślin i zwierząt

 

- Promowanie aktywności na świeżym powietrzu

 

- Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji: czasopisma, encyklopedie, strony Internetowe

 

- Nabywanie umiejętności dokonywania obserwacji zjawisk atmosferycznych

 

- Integracja grup poprzez sytuacje wychowawcze kształtujące postawy koleżeńskie  oraz wzajemną pomoc

 

- Rozwijanie twórczej aktywności i poczucia estetyki poprzez różnorodne techniki plastyczne

 

- Nawiązanie współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną, z Nadleśnictwem Mińsk Mazowiecki oraz placówkami w Polsce (poprzez platformę e –twinning)

 

 

 

"Zwierzęta wokół nas"

 

Przez całą jesień trzecioklasiści współpracowali z kolegami ze Szkoły Podstawowej nr 3 Przymierza Rodzin w Warszawie w ramach projektu "Zwierzęta wokół nas". Ich zadaniem było sprawdzenie hipotezy: w dużym mieście można spotkać inne zwierzęta niż na wsi. Najpierw uczniowie poznali się podczas videokonferencji, a potem wysłali swoje wizytówki. Kiedy już poznali lepiej uczniów drugiej szkoły, zajęli się obserwowaniem zwierząt, aby swoje obserwacje nanieść na wspólną kartę pracy. Wyniki obserwacji były dla nas nieco zaskakujące - nie spodziewaliśmy się, że w dużym mieście można spotkać tyle ptaków! Dodatkowo wykonaliśmy kilka zadań związanych ze zwierzętami: prezentacje, quizy, zagadki, rysunki. Efektem końcowym naszej współpracy był eBook o projekcie. Za ten projekt otrzymaliśmy Krajową Odznakę Jakości!

 

Internet oczami dziecka - mój bezpieczny świat

Projekt realizowany wspólnie ze Szkołą Podstawową nr 11 im. Stefana Batorego w Inowrocawiu i Szkołą Podstawową w Mszczonowie ma na celu uświadomić dzieciom zagrożenia i możliwości płynące z internetu. Wykorzystując różnicę w wieku uczestników chcemy przekazać sobie nawzajem wskazówki jak bezpiecznie poruszać się w sieci. Zależy nam na interakcji młodszych ze starszymi, wspólnym stworzeniu zasad bezpiecznego i kulturalnego korzystania z internetu. Działaniami projektowymi chcemy podkreślić, że dobre i pozytywne relacje międzyludzkie wymagają szacunku drugiej strony także w internecie. Projekt realizowany jest z okazji obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu.

 

film1 

 film2

Spotkanie na żywo szkół biorących udział w projekcie

film1

film2

Produktem końcowym uczniów trzech współpracujących szkół jest prezentacja, w której zebrane zostały zasady bezpiecznego i kulturalnego zachowania w internecie: 

film3

Let's celebrate

Projekt skupia się na tradycjach związanych z obchodami Bożego Narodzenia i Wielkanocy w różnych krajach Europy. Uczniowie ze szkół podstawowych w Portugalii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Litwie, Chorwacji, Turcji, Rumunii, Włoszech, Grecji, Finlandii, Danii i Polsce własnoręcznie wykonują kartki z życzeniami świątecznymi po angielsku oraz w języku ojczystym i wysyłają je do wszystkich partnerów projektu. Oprócz tego uczniowie wraz z nauczycielami przygotowują krótką prezentację dotyczącą zwyczajów świątecznych w ich kraju i zamieszczają ją na platformie eTwinning. Dzięki temu każdy może poznać tradycje świąteczne w pozostałych krajach uczestniczących w projekcie.

 

Money doesn't grow on trees

Ponieważ, jak wiemy, pieniądze nie rosną na drzewach, uczymy dzieci przedsiębiorczości - w rozumieniu finansowym oraz jako umiejętność. Uczniowie poznają wartość pieniędzy we własnym oraz innych krajach, bawią się w sklep i bank, dowiadują się, jak można oszczędzać i inwestować, uczą się dokonywania dobrych wyborów itp. Przy okazji trenują liczenie i rozwiązywanie problemów. Robią to wspólnie z uczniami z Turcji, Portugalii, Słowacji i Rumunii.

 

 

 

Cztery pory roku - lato

   Projekt „Cztery pory roku – LATO”

Pożegnaliśmy LATO, najbardziej wyczekiwaną przez dzieci porę roku i tym samym zakończyliśmy kolejny etap projektu.

 Zgodnie z celami projektu przedszkolaki  podczas letnich zajęć dużo czasu spędzały na świeżym powietrzu, brały...

Cztery pory roku - wiosna

Po zimowych zabawach i eksperymentach ze śniegiem, z dniem 21 marca, rozpoczęliśmy drugi etap projektu „Cztery pory roku” – WIOSNA. Nową porę roku powitaliśmy z przytupem. Tradycyjnie, z okazji pierwszego dnia wiosny, przedszkolaki symbolicznie pożegnały zimę, paląc kukłę...

Projekt "Challenge: Cooperation"

Uczestnicy:

1. klasa 7, Szkoła Podstawowa w Stojadłach, Polska

opiekun: Ewa Przybysz-Gardyza

2. klasa 7, Escola Basica de Rates, Portugalia

opiekun: Anabela Aguiar

Czas realizacji: styczeń – czerwiec 2019

 

Zadania, które uczniowie wykonali w ramach projektu:

1. założenie kont...

"CZTERY PORY ROKU "- ZIMA

 

Pierwszy etap projektu już za nami. Przedszkolaki w okresie zimowym wiele czasu poświęcili na zabawy i doświadczenia realizowane na świeżym powietrzu. Zaangażowanie dzieci w realizację zadań plastycznych wynikających z zadań projektu,  można było podziwiać na tablicach...