Erasmus+
Szkoła podstawowa w Stojadłach realizuje projekt finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej”.
Tytuł projektu: "Od trzylatka do wyboru drogi ku przyszłości, czyli jak połączyć swoje zdolności z pokonaniem barier środowiskowych"
Przyznane dofinansowanie: 137 572,12 PLN
Daty realizacji projektu: od 1.10.2018 do 31.03.2020
Partnerzy:
- Agrupamento de Escolas de Rates, Rates, Portgalia
- CEIP Nuestra Señora de la Esperanza, Crevillent, Hiszpania
- Enjoy Italy, Tools and Services for Education, Włochy
- Europass – Teacher Academy, Włochy
Główne cele projektu to:
1. zwiększenie zdolności do reagowania na potrzeby wynikające z niekorzystnej sytuacji uczniów i ich rodzin;
2. szersze rozumienie praktyk stosowanych w edukacji przedszkolnej w innych systemach edukacyjnych, mających na celu wzmacnianie w dziecku poczucia wartości, rozpoznawanie jego zdolności i współpracę z rodzicami w procesie wieloaspektowego rozwoju dziecka;
3. zwiększenie motywacji uczniów do nauki oraz samorozwoju;
4. poprawa umiejętności nauczycieli w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów, a zwłaszcza umiejętności uczenia się, inicjatywności i przedsiębiorczości oraz kreatywności;
5. poprawienie kompetencji znajomości języków obcych nauczycieli, a pośrednio także uczniów;
6. zwiększenie motywacji i satysfakcji z codziennej pracy nauczycieli biorących udział w projekcie.
Uczestnikami projektu jest 18 nauczycieli z naszej placówki.
Główne działania projektowe to:
- job shadowing (obserwowanie pracy) w organizacjach partnerskich w Portugalii i Hiszpanii
- teaching assignment (praktyka nauczycielska) w szkole portugalskiej
- szkolenia z zakresu nowoczesnych metod nauczania i motywowania uczniów, rozwijania kompetencji kluczowych, pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz nauczania przedsiębiorczości w szkole podstawowej.
Oprócz powyższych działań, nauczyciele biorący udział w projekcie podejmują różne przedsięwzięcia na terenie szkoły.
DZIENNIK PROJEKTU:
9-19.10.2018 – nabór nauczyceli do projektu
8.11.2018 – rozpoczęcie kursu języka angielskiego dla nauczycieli biorących udział w projekcie
2.01.2019 – rozpoczęcie projektu eTwinning „Challenge: Cooperation” między partnerskimi szkołami (z naszej szkoły udział biorą uczniowie klasy 7)
8-12.01.2019 – szkolenie Entrepreneurship education at school: creative and effective methods and tools (Nauczanie przedsiębiorczości w szkole: kreatywne i efektywne metody i narzędzia), Rzym, Enjoy Italy: Tomasz Gmiter, Monika Komuda, Sylwia Majszyk
21.12.2018 – początek realizacji projektu „4 pory roku” w grupach przedszkolnych
5-7.02.2019 - job shadowing (obserwacja pracy) w szkole Agrupamento de Escolas de Rates w Portugalii: Katarzyna Malka, Ewa Przybysz-Gardyza, Maciej Samulik, Katarzyna Sarna, Beata Zawadka
21-23.05.2019 – job shadowing (obserwacja pracy) w CEIP Nuestra Señora de la Esperanza w Crevillent w Hiszpanii: Urszula Buczek, Elżbieta Leszczyńska, Karine Bednarczyk
13.06.2019 – zakończenie kursu języka angielskiego dla nauczycieli
17.06.2019 – zakończenie projektu eTwinning „Challenge: Cooperation”
1-6.07.2019 – kurs Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies ( Rozwiązania dla nauczycieli w dziedzinie zarządzania klasą: nowe metody, efektywna motywacja, współpraca i strategie ewaluacji) Florencja, Włochy, Europass Teacher Academy: Elżbieta Mroczek, Barbara Raczko, Anna Wojciechowska, Magdalena Pawelec, Katarzyna Wasil
5.08.2019 – uzyskanie Krajowej Odznaki Jakości za projekt eTwinning „Challenge: Cooperation”